<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- generator="FeedCreator 1.7.3" -->
<?xml-stylesheet href="http://www.w3.org/2000/08/w3c-synd/style.css" type="text/css"?>
<rss version="2.0">
	<channel>
		<title>بازگشتی به مثابه توبه - comments</title>
		<description></description>
		<link>http://nimnama.com/</link>
		<lastBuildDate>Tue, 07 Sep 2010 16:10:06 +0100</lastBuildDate>
        <generator>FeedCreator 1.7.3</generator>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4007</link>
			<description>وقتی به مقاومت احمد زید آبادی، بهزاد نبوی و عبدالله رمضانزاده و ... فکر می کنم و آنرا با بعضی ها مقایسه می کنم برای آن بعضی ها متاسف می شوم. البته مجالی هم برای ابراز نظر صریح نیست.
ضمنا وثیقه های درشت به نظر من بیش از آنکه وثیقه برای حفظ متهمان باشد، برای حفظ زبان آنهاست.
راستی، این دو نفری که گفتید به استقبال ابطحی رفته اند کی بودند؟ از لینکها به نتیجه ای نرسیدم.</description>
			<author>احمد</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 06:16:20 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4020</link>
			<description>آزادی ابطحی و عطریا‌ن‌فر با وثیقه‌های 700 میلیونی و 500 میلیونی غیر از پیام‌های زیرکانه دیپلماسی، درس‌های بسیار دیگری هم داشت.
روزی که این دو شروع به اعتراف کردند، هر یک از ما خودمان را در موقعیت آنها قرار داد و گفت: کار درست تن دادن به شروط طرف مقابل است؛‌ طرفی که جز آزار و شکنجه ابزار دیگری ندارد. این درست بود و درست هست و شرط عقل است و شرط حسابگری‌های آدمانه.

حالا که بیش از 5 ماه می‌گذرد اما درس‌های دیگری هم از این بازی‌ها می‌توان گرفت. با دقیق شدن در عکس‌العمل‌ها و عکس‌‌ها و دادگاه‌های تک‌تک زندانیان این ماجراها، حالا می‌شود پی برد واقعا بعضی آدم‌ها شرافتمندتر از آنی هستند که فکرش را می‌کردیم.

یک روزی که داشتند داستان زندانیان این روزها را می‌نوشتند، مطمئنم در فصل قهرمان، نام‌هایی می‌آید مثل احمد زیدآبادی، هنگامه شهیدی، مصطفی تاجزاده، بهزاد نبوی و کسانی دیگر... در فصل قهرمانان نامی از ابطحی و عطریان‌فر نخواهد بود... 
</description>
			<author>مریم</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 07:04:57 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4021</link>
			<description>بر اساس یک نظر بدبینانه و اگر اشتباه نکرده باشم در برداشت : فکر نمی کنید این آزادی ها برای جلوگیر از تشکیل و انسجام همان حرکات پنهانی و مهمتر از آن نهادینه شدن جمعی مبارزه به حاکمیت باشد ؟ 
در نظری معمول ، قرار بر این بوده است که حتی المقدور برای نیل به آزادی حتی خون از بینی کسی نریزد . چه ارزشی دارد آن اعترافات مفتضح و آن دادگاه های بدتر از نمایشی که ای کاش فرصتی باشد کسی بنویسد داستان رد صلاحیت سرهنگ امیر رحیمی به دادگاه شاهی را . 
در پایان آن نتیچه گیری هم خیلی عالی ولی آن تلاشها بازگشتی به مثابه توبه از اعترافات نیست که برگشتن به جلد خود برای رسوا نمودن آن افتضاحات است . حقیقتش این است که از نوشته شما لذت بردم . </description>
			<author>امینی</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 07:09:29 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4066</link>
			<description>با نظر شما کاملاً موافقم. ضعف و عدم استقامت در مقابل جور و ظلم را میتوان درک کرد زمانیکه در یکسوی ماجرا احمد زید آبادی است تاج زاده و نبوی و صدها شجاهت پیشه دیگر و در یکسو ابطحی و عطریانفر!
در باب همین اعتراف ها هم طبقه بندی های وجود دارد . مثلاً برای حجاریان هم اعتراف نوشتند و برای عطریانفر هم!
اعتراف حجاریان به چه بود اعتراف عطریانفر به چه!
اتفاقاً من معنقدم که اگر جنبش سبز در وهله اول و در مرحله بعد اصلاحات این ضعف را بر اینان ببخشد و همچنان که گفتم بازگشت آنان رابه مثابه توبه بپذیرد شاید و شاید که باعث بازگشت به خویشتنی شود که دگر برون روفتی از خود نداشته باشد.
کسی عطریانفر و ابطحی را مجبور نکرده بود که قبل از انتخابات سخت ترین انتقادها را بکنند و انان خود کردند و نمی بایست برای رفع تکلیف از خود حتی تحت فشار بی رحمانه بازجوها زبان به تهمت زدن حتی به هاشمی باز می کردند.
فرق جنبش سبز هم با این دولتی ها و ... در همین است که ما راست را در هر شرایطی باید ترجیح دهیم بر دروغ و کذب!
ابطحی و عطریانفر و ... در جنبش سبز نبوده اند تاکنون امید که به راه ملت برگردند.</description>
			<author>مرتضی</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 09:50:39 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4070</link>
			<description>معذرت که یادم رفت:
نام آن دو عزیز هم خاتمی بود و کروبی!
</description>
			<author>مرتضی</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 10:02:19 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4072</link>
			<description>با شما موافقم اما به نظرم باید هر نفر را با توجه به خویشنتنش سنجید و از ان انتظار داشت.
به قول شما و قطعاً زمانیکه نامهایی چون : نبوی، میردامادی،شهیدی،منصوری،طباطبایی،مومنی، رمضان زاده،تاج زاده و صدها نام دیگر را در یک کفه بگذاریم نام ابطحی و عطریانفر را در بین آن ها جایی نیست در فصل که در فصول قهرمانام جنبش سبز نام افرادی است که سر در مقابل استبداد و ظلم خم نکردند و حتی تحت ظالمانه ترین شکنجه ها لب به اعتراف ناخواسته و دروغین نگشودند.
لیکن ما همیشه نباید سرگرم خوانش قهرمانا باشیم.باید درک کنیم ابطحی و حتی عطریانفر را! فرق و تقکیک جنبش سبز از دیکتاتوری همین است که آن ها نه میبخشند و و نه معذرت می خواهند ولی ما هم میبخشیم و هم معذرت می خواهیم.
شاید ابطحی و ... را نتوان و نباید الان با فعلی که انجام داده است محق دانست اما همین بودنش را باید احترام گذاشتو
خودمان را بگذاریم جای خانواده اش و فکر کنیک با عزیزی که 5 ماه بیشتر در زندان بوده است چه کرده اند.</description>
			<author>مرتضی</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 10:09:35 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4074</link>
			<description>دوباره مرتضی پاسخ بالا مربوط به نظر خانم مریم بود.</description>
			<author>مرتضی</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 10:10:44 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4075</link>
			<description>به این جنبه که شما فرمودید نیز فکر کرده ام لیکن عدله ای که بنا بر اخبار و با نظرات مختلف حاکی از این نتیجه گیری باشد را استنباط نکرده ام.
البته باید مدت زمانی بگذرد. شاید روزی مطلبی نوشته ام و برائت جستم از این نظرم که ابطحی به دامان ملت برگشته است. شاید هم نه!
در باب بازگشت به مثابه توبه نیز کلمه ی توبه را این جهت به کار بردم که هم شامل بازگشت به گذشته خویش(خویشتن ماضی) باشد و هم بری بودن از فعلی که صورت داده است. 
اگر منظورم را نمی رسانده و یا نرسانده خوب می باید ان نظر را که گفتم القا می کرده ام تا واقعاً ذهنیتم را به درستی پیاده می کردم بر متن!</description>
			<author>مرتضی</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 10:15:59 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4078</link>
			<description>یادداشت عالی و تحلیل روشنگرانه ای دارید! اما دیگر فصل و رسم قهرمانان نیست! نباید بر امثال ابطحی و عطریانفر خورده گرفت! در هر دسته ای و هر مرتبه ای انسانهایی هستند که کم می آورند و مقاومت آنچنانی در برابر دشواریهاو ناگواریها را تاب نمی آورند این به معنای ذلیل بودنشان نیست به مقتضای ویژگی بشری بودنشان است که انسان موجودی متناهی است و اینکه هیچ گروه و دسته و حزبی از هیچ لحاظ و جنبه ای مطلق نیست همانطور که کسی مثل علی مطهری و عماد افروغ از جناح مقابل امروز داعیه دار دفاع از معترضان شده اند و از دید آنطرفیا یعنی از اصول خارج شدن این دو نفر و قابل مقایسه است با زمانیکه ابطحی و عطریانفر قصه اعتراف سرهم می کردند </description>
			<author>shahrzad</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 13:28:03 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4082</link>
			<description>دوستان!
در لیست قهرمانانی که زیر فشار بیرحمان نظام خم شدند اما لب نگشودند (در کنار تاجزاده، نبوی، زیدآبادی، رمضان زاده و...) نام های بزرگ مردانی همچون امین زاده و صفایی فراهانی (که هیچ خبری هم حتی از آزادشدنشان نیست) رو هم فراموش نکنید...</description>
			<author>عباس</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 14:00:12 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4087</link>
			<description>حق با شماست.
شاید فصل قهرمان ها به پایان رسیده باشد و شاید هم نرسیده باشد اما این که قهرمان حضور داشته باشد و یا نداشته اشد فرقی به حال این عزیزان نمی کند.
باید هر کس را بنا بر خودش سنجید و نه معیار قضاوت برای ما دیگری باشد.
دامان بزرگ ملت هم به حتم میبخشاید انچه را که به حقیقت باید ببیند.</description>
			<author>مرتضی</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 18:26:10 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4088</link>
			<description>در لیست قهرمانان نامهای زیادی گفته نشد و این دلیل بر کم حافظه بودن ماست . آن دوستان جایشان برای همیشه در دل مردم هست و خواهد بود.</description>
			<author>مرتضی</author>
			<pubDate>Wed, 25 Nov 2009 18:28:19 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>no comment title</title>
			<link>http://nimnama.com/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=519#josc4344</link>
			<description>کسی نمیدونه که با ابطحی و عطریانفر چه رفتاری کردن و چطور مجبورشون کردن به اعتراف ساختگی اما نباید آنها را ترد کرد و آقای کروبی و خاتمی بدرستی این مطلب را درک کردند.
جنش آزادی خواهی دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد...
به امید پیروزی حق </description>
			<author>حامد</author>
			<pubDate>Thu, 03 Dec 2009 20:09:11 +0100</pubDate>
		</item>
	</channel>
</rss>
